Kära bilister i Borås,

Om ni råkade vara ute och köra inne i stan eller på vägen till Knalleland
runt nio tiden imorse så måste jag be så väldigt mycket om ursäkta för
min helt galna cykelfärd på väg till jobbet. Ni förstår... jag hade försovit
mig en aning och när jag skulle fara i väg till jobbet märkte jag att regnet
bara öste ner (så klart, vi bor ju i Borås) och då var jag så klart tvungen
att leta upp mina regnkläder... som någon rackare i mitt hem hade flyttat
på mitt underbara regnställ! Dem var alltså inte där jag senast hade sett
dem eller lagt dem. Så jag var alltså tvungen att leta upp dem vilket tog
ungefär en kvart. Då var klockan nästan fem i nio och jag skulle vara på
jobbet klockan nio.

Mmm, ni förstår kanske hur jag kände mig? Stress på hög nivå och ilska
över att någon flyttat på mina regnkläder. Jag tycker inte om när någon flyttar
på mina saker. Senast jag såg min regnjacka var den i skåpet... nu låg den
i en låda. INTE BRA! Jag hittade bara min regnjacka förresten, inte byxorna!
Dem är borta... kanske söker jag in till programmet Spårlöst på TV4?

När jag väl kom iväg stannade jag inte för någon... det kanske ni märkte,
kära bilister i Borås? Det blev en vansinnes färd och jag såg knappt något
alls... både med tanke på hur mycket det regnade och med tanke på att luvan
på min regnjacka gör så att jag inte kan kolla åt sidorna. Jag cyklade på
chans helt enkelt! Det fick bli som det blev och som ni märkar så är jag ju
faktiskt här nu, vid liv... så man skulle ju kunna säga att det gick bra.

Men jag ber så väldigt mycket om ursäkt för min vårdslöshet i trafiken.
Detta skall inte hända igen.

MVH, Kim och Bettan (cykeln)


Kommentarer
Postat av: Kerre!!

Bra Kim!! Så ska det Cycklas!!

2008-07-19 @ 08:48:47
URL: http://bjorkengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0