London - dag 1!

Okej! Nu ska jag ta och berätta vad som hände under min och Jolines underbara vistelse i min nya favorit stad... London!

Klockan 14.30 i Måndags begav vi oss till landvetter där vi köpte några fula små älgar som det stod "I love Sweden" på som vi tänkte ge till Panic, sedan checkade vi in och så satte vi oss vid våran gate, käkade en macka och väntade på att få stiga ombord på planet. Det var rätt nervös måste jag säga... har inte flugit på typ tio år och Joline hade aldrig flygit förut! Men det gick väldigt bra måste jag säga. Det är ju alltid fint väder ovanför molnen om man säger så, eller hur Julle? (jag vet inte hur många gånger jag sa det!) haha.


När vi närmade oss London och Heathrow airport så sa piloten att det var så mycket trafik på flygplatsen + att det regnade så kraftigt så vi var tvugna att cirkulera runt i luften ett tag i ett såkallat "vänt läge"... efter typ 45 minuter (40 minuter senare än vi skulle landat) fick vi äntligen lämna vänt-läget och landade på Engelsk mark! Väl inne på Heathrow tog det inte särskilt lång tid för oss att hitta till tunnelbanan och till tåget vi skulle ta... "The Piccadilly Line" =) det var verkligen bra skyltat och så där inne så det var inga problem!

Våran slut station hette så mycket som 'Leicester Square' och när vi kom dit var det bara att plocka upp kartan =) Kändes helt magiskt att komma upp från tunnelbanan och se London! Det kändes så litet och kompakt. Jag hade tänkt mig att det skulle vara hur stort som helst (det är det ju iof vi såg ju bara en mycket liten del av staden) men allt låg så tätt och gatorna inne i stan var ganska små osv. Det tog oss kanske 30 minuter att hitta hotellet (på vägen dit såg vi The Astoria där Panic skulle uppträda)... vi gick lite fel först och det började ösregna igen så vi stod under ett tak ett tag för vi hade bara ett paraply. Tillslut trotsade vi regnet och hittade hotellet.... kul att checka in när man ser ut som en dränkt katt! Haha. Men men... så kan det gå.


Hotell rummet var ganska litet men mycket trivsamt måste jag säga! När vi kom dit packade vi upp lite grejer och gjorde oss hemmastadda... sedan pratade vi med mamma och då sa hon att jag hade fått mail från Northern Downpour (panic's fanclub) och det var två mail som jag var tvungen att ha med mig för att få komma in på the meet & greet och early entry! Så det var bara att ge sig ut och hitta ett internet café (vilket inte var svårt alls) - väl där skrev vi ut båda mailen och det kostade bara £1 och 40 p alltsammans. Superbra! Sedan begav vi oss till Burger King (som lång typ bredvid hotellet) där vi åt kvällsmat... sedan gick vi 'hem' och la oss.

Fast vi hann så klart med att göra en 'dokumentär' om vårat hotellrum först!

Kommentarer
Postat av: Kerre

ÅÅÅÅÅ fy fan VA BRAA KIM!!!! Jag har nog inte skrattat så mkt på längee!!!

Filmen förgyllde verkkligen min dag!!! =D=D Fan va roligt ni verkar ha haft det!!

2008-07-10 @ 15:49:06
URL: http://bjorkengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0