London - dag 2 (del 1)

Eftersom vi var väldigt trötta så tog vi lite sovmorgon och gick upp klockan 09.00 ungefär. Duschade och gjorde oss i ordning lite grann. Sedan begav vi oss ut på stan för att äta frukost (hotell frukosten ingick inte i priset och var ganska dyr!!) men vi gick till Starbucks istället!! Vilket var väldigt trevligt för jag har väldigt länge velat besöka ett Starbucks café =D och jag blev inte besviken. Joline köpte jordgubbar och grädde och jag köpte en 'club sandwhich'... och så tog vi varsin Vanilla Latte sedan gick vi upp på övervåningen och fick värsta bra platsen vid ett fönster. Det var hur mysigt som helst att sitta där och kolla på alla som gick förbi + trafiken!


 
 


Panic at the Disco tröjorna var självklart på! Vi ville ju att alla skulle se varför vi var där =) När vi käkat färdigt så gick vi ut på stan... eller ja, vi gick bara på Oxford Street (men ändå).  Där gick vi in i en massa olika affärer och shoppade lite smått och gott. Joline hittade alla sina tre drömaffärer och självklart så köpte vi något inne i dem allihopa! Sedan hittade vi min drömaffär... His Masters Voice! Jag var i himmelriket när jag kom in där och såg alla CD skivor! Så jävla stort. Det var säkert fyra våningar och vi gick bara på en av dem. Jag köpte en vinyl singel med Panic at the Disco (Nine in the Afternoon) bara för att det var hur cool som helst! I singel fodralet fanns det en liten poster fast bara med halva bandet på vilket var lite synd annars hade jag kunnat be dem signera den.


 


Mitt i all shopping kontaktade jag Justine (en tjej som jag lärt känna lite på intetnet, via Panic's fanclub) och frågade när hon skulle börja köa till konserten och så vidare... hon sa att hon redan var utanför the Astoria och väntade på att Panic skulle komma dit och börja soundchecka! Då kände vi att då ville vi också gå dit och vänta lite. Vi gick dit, träffade Justine och snackade lite med henne... väntade kanske en timme och inget hände. Grabbarna var tydligen lite sena. Tillslut blev jag och Joline hungriga igen så vi gick för att äta... och så gick vi till hotellet och lämnade det vi hade handlat.. drack lite cola... sedan gick vi runt lite till på stan och när vi väl kom tillbaka till The Astoria så fick vi reda på att Ryan och Jon (gitarist och bassist) hade kommit dit fem minuter innan vi kom dit! Typiskt! Fast  dem hade inte stannat och pratat med någon ändå så det var väl lika väl ändå...

Brendon och Spencer hade inte kommit än så vi stod kvar ett tag för vi ville gärna se dem... men vi gav upp efter ett tag och gick tillbaka till vårat hotell (som låg två minuter från Astoria) för att verkligen göra oss i ordning. Ta på oss våra 'träffa Panic outfits'. Vi hade likadana svarta tygskor, svarta leggings, svarta klänningar (inte likadana), Panic at the Disco hoodies och så hade vi varsin stor svensk flagga som en cape! Vi ville göra det väldigt självklart för alla vart vi kom ifrån. Och vi fick väldigt många blickar när vi gick ut på stan igen. Haha.

 

När vi kom tillbaka till Astoria så hittade vi Zack (panic's bodyguard och kompis) och så snackade vi lite med honom. Berättade att vi hade vunnit meet&greet -- då fick vi varsitt guldarmband som det stod 'Hospitality' på. Har fortfarande mitt armband på vete fan hur jag ska få av det, jag vill helst inte klippa sönder det. Haha. Sedan sa han åt oss att gå och ställa oss i kön så skulle han komma och hämta oss när det var dags...

...fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Kerre

ÅÅÅ varför åkte inte jag med!! Älskar ju att resa med kompisar (AA)

2008-07-10 @ 15:43:17
URL: http://bjorkengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0