London - dag 2 (del 3, konserten)

Och så var det dags för konserten... jag kommer inte ens ihåg vad det första förbandet hette. Han var lite konstig. Hans texter var väldigt knasiga... en av låtarna hette 'Jessica Albas number' och den var ju bra. NOT! Haha. Nej, jag var lite smått uttråkad när han sjöng/spelade gitarr. Sedan var det dags för nästa förband 'Gold Silver' eller tvärtom kanske? Dem var rätt roliga att se på - knasiga kläder och hel-coola frisyrer men musiken var rätt tråkig.

Kl 21.30 kom Panic ut på scenen!! Och vilket tryck det blev med en gång! Det är ju helt sjukt.... dem tryckte från ena sidan, sedan tryckte dem tillbaka från andra sidan, sedan tryckte alla där bak på... och jag fattar inte varför heller. Det spelar ju ingen roll hur mycket dem trycker dem kommer ju inte komma upp på scenen i alla fall. Jaja...

set-list:
we're so starving
nine in the afternoon
but it's better if you do
camisado
she's a handsome woman
behind the sea
lying is the most fun...
i constantly thank god for esteban
that green gentleman
there's a good reason...
folkin around
i write sins not tragedies
northern downpour
time to dance (brendon - solonummer)
pas de cheval
mad as rabbits

Hela konserten var så jävla bra! Jag har fortfarande ont i halsen för jag skrek och sjöng så mycket. Och jag hoppade så gott jag kunde, det var inte lätt med tanke på hur jäkla trångt det var... ni kanske förstår mig om jag säger att jag faktiskt har blåmärken på armarna efter det där kravallstaketet som vi trycktes mot! Men whatever! Smärtan gör mig ingenting för det här var verkligen den bästa konserten jag någonsin sett! Så underbart!

Jag kan inte ladda upp alla bilder jag tog (det skulle ta på tok för lång tid) men här är några av mina bästa/favoriter:




Fick tyvärr INGA bilder på Spencer... där ifrån jag stod såg jag inte ens hans ansikte bakom trummorna =( Men han spelade bra i alla fall =D Hehe. Synd som attans att jag inte fick några bilder på honom. =/

Betyg: 1121412731203123812 av 10 =)
Bäst: Brendon i rosa kaninöron, 'There's a good reason these tables are numbered Jon, you just haven't thought of it yet'... haha. Och så självklart när Ryan nämnde mig och Joline på scen*
Sämst: Att det tog slut!

*mellan några av låtarna så snackade Ryan om något, jag kommer inte riktigt ihåg vad och så helt plötsligt säger han: "And there's even two girls here from Sweden tonight".... och sen sa han något jag inte hörde och sen: "Thank you guys very much" <3 Jag hoppade upp och ner som en galning och viftade med min Svenska flagga när han sa det! Det hade jag verkligen inte väntat mig att dem skulle nämna oss på scenen; fan va kul det var =D

Töntig som jag är så började jag gråta en skvätt när konserten var slut.
Jag ville verkligen inte gå där ifrån. Och nu vill jag bara spola tillbaka tiden!

Efter konserten köpte jag och Julle varsin Panic t-shirt, sedan gick vi till Burger King (igen) och köpte varsin Strawberry Cheesecake <3 sedan gick vi tillbaka till Astoria för vi tänkte vänta tills Panic åkte där ifrån och se om vi kunde snacka lite mer med dem. Det var jättemycket folk som stod där och väntade men vi satte oss en stund och läste lite vad folk hade klottrat på väggarna... haha.


Vi träffade en tjej som kunde säga ett ord på Svenska (bajs) haha... och så fick vi bli vittnen till lite fylledrama bland några ungdommar. Ganska kul. En tjej som började stört-lipa och när hennes kompisar sa något till henne började hon ropa: "I'm not psycho, I'm drunkkk"... intresseklubben antecknar. Tillslut började vi frysa och då bestämde vi oss för att gå tillbaka till hotellet. Jag tror inte att Panic grabbarna stannade och pratade med någon i alla fall för det var säkert över 40 pers som stod där och väntade. Och så hade vi ju redan träffat dem så det spelade ju ingen roll. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0