en tur på islandshäst.

Idag har det hänt grejer vill jag lova. Haha. Först och främt åkte jag och Joline ut till en gård nånstans (mitt ute i ingenstans) för vi hade bokat en ridtur på Islandshästar! Har inte ridit på nästan 5 år så det var lite pirrigt måste jag säga. Sven, ridinstruktören, frågade om jag ville ha "lite mer häst" eller "lite lagom häst"... jag kände att lagom var det bästa för min del. Annars vet jag inte hur det här skulle slutat. Självklart valde Joline "lite mer häst"... x_X Hennes hette Pépsi och min hett Nòtt. Alla sex hästarna som var med på turen såg för övrigt exakt likadana ut...

image9 image10
detta är hästen jag fick rida på =D en väldigt snäll pålle. gjorde precis vad
hon blev tillsagd. eller ja, jag behövde knappt säga till... det räckte med att
de andra hästarna började trava eller galoppera så gjorde hon samma sak!


Det var i alla fall helt underbart att vara uppe på hästryggen igen =D Man tänker ibland på hur mycket man saknar det... jag red ju trots allt i tio år innan jag var tvungen att sluta (pga av en olycka)... men det var inte förens man satt upp i sadeln igen som man verkligen inser hur mycket man saknat det. Ridturen var hur härlig som helst, vi var ute i typ 1 timma och 40 minuter. Vi töltade och galopperade. Vädret var underbart. Naturen där vi red var hur vacker som helst. Det var nästan som en saga. Jag kände dock av ryggen nästan med en gång så jag vet inte om jag kan börja igen... =/ ...men men, det var i alla fall kul att testa igen.

image11


En lyckad början av dagen med andra ord! Förutom att det var en så jävla ful hund på den där gården... alltså jag har aldrig sett en skabbigare hund. Och så kom den fram hela tiden och skulle gnida sig mot en... jobbigt värre! Men det värsta av allt var att Joline tyckte den var söt... hoppas att hon inte menade allvar. Den såg ut som ett får! Ett fult får! Stor som ett berg var den också! Usch! Men det här har egentligen inte med saken att göra. Det var kul att rida igen, det får man nästan ta och göra om nån gång!!

Kommentarer
Postat av: kerre

ååå kirre!!! jag hade lätt velat dförlja meeed (AA) =D

2008-05-08 @ 15:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0