träningsvärken kommer inte vara att leka med imorgon...

Har precis kommit hem från en två timmars lång ridtur! Har faktiskt varit ute och ridit islandshäst med Annelie (min chef). Mycket trevligt måste jag säga. Hjälmaryds Islandshästar är verkligen att rekomenderas. 300 kr kostade det och då var vi ute lite längre än två timmar... och islandshästar är underbara. Naturen där omkring är så himla vacker.

Ett perfekt sätt att börja helgen på!

Min pålle hette Elgúr och var lite slö! Haha. Men sedan fick jag låna ett ridspö och då blev det minsan fart på honom! det var så fridfullt att bara rida omkring i den här jättevackra naturen... man kände sig så trygg på hästen och så avslappnad. Kan säga det här hur många gånger som helst tror jag men det var verkligen hur underbart som helst! Tur med vädret hade vi också.

Varje gång jag ser en häst eller någon som rider... eller dem enstaka gångerna jag själv rider nu för tiden så kommer jag på hur mycket jag saknar ridning egentligen! Hästar är så mysiga djur. Skulle kanske vara kul att börja rida igen...? Kul att ha något att se framemot på veckorna liksom.

Jaja, nu ska jag duscha... sen ska det ätas, diskas och städas för ikväll kommer Cicci hit! Då blir det pizza och film time! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0