things have changed for me

but that's okay, i'm on my way

Idag får mamma och gänget börja flytta in i sin nya lägenhet. Huset som vi bott i sedan 1999 (om jag inte minns helt fel) ska alltså börja tömmas och snart är det inte vårat längre. Känns konstigt faktiskt. Har ju ändå bott där så länge. Nu har jag ju iof flyttat ut men det var ju bara två månader sedan... annars har jag ju bott där i typ halva mitt liv. Men nu är det alltså slut på det... där kommer jag inte bo igen. Kommer aldrig fira jul där igen eller sitta och kolla på Elfsborgs matcher i vardagsrummet. Jag och Robin, eller jag och Joline, kommer aldrig att sitta där uppe med våra datorer halva natten och flamsa.

Massa goa minnen från det huset... bråk om datorer, sönderslagna dörrar och sparkade hål i väggar (aggresiva syskon)! Fast det där kanske inte är de bästa minnena precis... bara lite komiskt nu när man ser tillbaka på det.


x julaftonar - den känslan att bara få komma hem på julafton efter att ha firat överallt och ingenstans. Underbart!
x midsommarafton med Birgit, Stefan, Sanna och Sebastian... det var några år sedan nu. Fem kamp, midsommar stång, dans och sång, härlig sommarkväll!
x filminspelning - Joline och jag spelade in en spökfilm för några år sedan, klassiker!
x min 18års dag - hela halva släkten hade samlats och jag trodde bara det skulle vara mormor och morfar, mitt livs överraskning! Alla hade dessutom Elfsborgs kläder på sig... till och med farfar som annars var hur blåvit som helst. Haha <3

Det finns så mycket. Det där var bara ett litet utdrag av allt... filmkvällar, poker kvällar, jag och Joline lagar tacos och jag lyckas skvätta gräddfil över hela köket, kyckling Bo, mammas kartor och ledtrådar när vi skulle leta efter påskägg, "leka häst" på baksidan... vi använde krattor, sopborstar och stolar till hinder och kvistar som ridspön! Saker som man för alltid kommer komma ihåg.

Slutet gott, allting gott...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0