allsvensk premiär

Vilken underbar stämning det var i hela staden igår. När jag klev ut i vår-värmen och började gå mot arenan så kunde jag redan höra dem sjungde fansen på Borås Arena... hela vägen upp på "berget" där jag bor. Gåshud. Och destå närmare jag kom, destå bättre hördes det... när jag tillslut hörde exakt vad dem sjöng 'Elfsborg, Elfsborg, Elfsborg' så ville jag lägga benen på ryggen och bara springa dit. Gåshud igen. Skyndade mig så gott jag kunde och tog plats med Mikkaela, Ella och Robert bland guliganerna.

Det var aningens varmt måste jag säga, jag hade både på mig jacka och Elfsborgs halsduk och det var säkert 20 grader! Sedan blir man lite extra varm i kläderna när man ska stå och hoppa och sjunga. Det var jättebra stämning på arenan, speciellt i Hammarbys klack, oj vad bra dem var... så bra att jag och Mikkaela funderar på att byta stad.

Matchen var underhållande och Elfsborg var klart det bästa laget (även fast Hammarby gjorde det klart snyggaste målet). Synd bara att dem inte lyckades sätta dit några fler av alla dessa chanser som dem hade. Elfsborg hade 13 skott på mål och Hammarby hade 1. Vad ska man säga? Ibland har man inte turen på sin sida. Men herregud, det var bara första matchen, det känns otroligt bra... det här blir Elfsborgs år, sanna mina ord.

Fantastiskt kul att gå på fotboll igen! Trodde inte jag hade saknat det så mycket alls för jag kan inte säga att jag följt allt lika mycket som jag gjort tidigare år under försäsongen... men när man väl stod där på läktaren igen så kändes det. Jag hade saknat Elfsborg, jag hade saknat fotboll mycket mer än vad jag trodde det var möjligt.

Nästa hemmamatch är mot Kalmar FF (mitt hatlag, som ni kanske minns?) och jag kan knappt bärja mig!



foto: carina walter asp (aka min mamma)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0