someday i'll pay the bills with this guitar

Jag älskar att spela gitarr. Jag är inte särskilt bra... jag kan en del ackord osv (håller på att lära mig själv att spela med hjälp av olika internetsidor)... men det börjar faktiskt klinga rätt fint nu måste jag säga. Dessutom kan jag de fyra första tonerna (eller vad man nu ska kalla det) till 'Hey There Delilah'... känner mig lite smått stolt även fast ju den låten verkar rätt enkel. På det jag kan just nu så använder jag mig av ett ackord och två strängar... avancerat värre, eller hur?

Men det är kul att spela i alla fall, känns nästan som att jag försvinner in i en annan värld. Svårt att förklara. Önskar att jag var lite bättre och kunde sitta och skriva lite egna låtar osv. Men men... det kanske kommer förr eller senare det också? Det jag har svårst för just nu är att byta mellan de olika ackorden fast jag börjar bli rätt bra på det med, i alla fall när det gäller A, D och E. Haha.



ps. mamma, här kan du lyssna på 'hey there delilah' ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Me like<3 Va stolt jag blir!!!! =D

2009-12-05 @ 22:09:25
Postat av: Anonym

Morsan skrev förra inlägget... ;)

2009-12-05 @ 22:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0