doktor quasimodo har hittat problemet...?

Nu har jag googlat lite på allt möjligt som denna uppsvullnad an tänkas vara... och jag trodde det var tandköttsinlfammation först men vid närmare eftertanke så tror jag inte det längre. För det är varken tänderna eller tandköttet som ömmar.

Jag skall nu själv ge mig diagnosen: Spottkörtel sialoskopi! Det vill säga, svullna spottkörtlar för er som inte riktigt ligger på min nivå när det gäller att låtsas vara läkare.

"Spottkörtlarna sitter ytligt i ansiktet och i munslemhinnan. Vanliga besvär från spottkörtlarna är svullnad som i typiska fall förvärras vid måltid. En svullnad i underkäkens spottkörtlar eller i öronspottkörteln kan bero på infektion och inflammation. Rekommenderad behandling blir i sådana fall salivstimulerande åtgärder (suga på syrlig karamell eller citron vid måltid samt att försiktigt massera över spottkörteln). Om besvären förvärras i form av ökad värk och feber kan man behöva behandla med antibiotika."

Det stämmer in ganska bra för det var efter vi hade ätit frukost på flygplatsen igår som det började kännas svullet! Sedan när vi kom hem och åt middag så blev det ännu värre och ja, alla vet ju hur jag ser ut nu.


Somebody, give me some syrliga karameller!

Kommentarer
Postat av: Anonym

men hallå,vad e edet för medicin ÄT GODIS! hahaha vilket Utopi!

2009-01-25 @ 16:12:57
Postat av: Anonym

Det var jag som skrev det sista

2009-01-25 @ 16:13:42
Postat av: kim

Låter som en medicin som faller mig helt i smaken ;)

2009-01-25 @ 18:52:50
URL: http://heymoon.blogg.se/
Postat av: KERRE

öhhh varför försvann mitt namn igen??? ahahah absolut!! önskar att jag fick det med XD

2009-01-25 @ 19:53:16
URL: http://kerstin.bjorkengren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0