varför är det alltid någon eller något som måste agera glädjeförstörare?

VARNING: JAG ÄR ARG.

Här är jag, glad över att äntligen ha flyttat in i min alldeles egna lägenhet och efter allt strul och all stress i December med pengar, ny chef, lägenhets jakt och annat... så kändes det rent ut sagt så jävla bra att det var ett nytt år! Jag kände mig glad och det kändes som om allt fick en ny start.

Men så klart finns det alltid något som ska förstöra glädjen?

Subban jag hyrde förra lägenheten av kräver mig nu på pengar för hon tycker inte att jag har städat orendtligt! Väldigt konstigt tycker jag eftersom att jag bland annat spenderade nästan en hel timme en kväll med att göra rent hela badrummet... hon skrev i ett SMS till mig så här:

"Hej, blev besviken när jag kom hem, du hade inte städat så nu har jag fått storstäda hela dagen, vill gärna ha kompensation för detta"

Hon påstår att det var dammigt som fan! Också mycket konstigt eftersom jag (samma dag som hon fick nyklarna) till och med gick dit INNAN jobbet och dammsugade en sista gång. Men hon kanske ville att jag skulle flytta på alla möbler skura vartenda hörn? Och så ville hon säkert att jag skulle dammsuga allt porslin också och att jag skulle slickat upp skiten bakom spisen!

Fem timmar säger hon att hon var tvungen att städa!

Stackaren! Jag har städat den lägenhet (46 kvm) mycket väl två eller tre gånger medans jag bodde där och det tar fanemig inte fem timmar! Om hon nu var så missnöjd när hon kom hem så kunde hon ringt mig med en gång och sagt som det var.. så hade jag kunnat komma dit och städa om! Så hade hon kunnat visa mig exakt vad det var som var fel?

Och det värsta av allt tycker jag är att hon är så jävla feg att hon inte ens vågar ringa och säga detta till mig. Nej, hon skriver ett litet sms istället. Ååååh, hon ska få sina jävla pengar imorrn... kanske ska jag även köpa en mopp till henne som hon kan köra upp nånstans?


Alltid är det någon jävel som ska döda ens glädje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0