nemen usch

Vart har den här dagen tagit vägen egentligen? Var har jag gjort? Jag är tvättat, städat lite (inte så mycket som jag hade planerat men lagom för att det inte ska se ut som en svinstia)... annars har jag fan inte gjort någonting och nu är klockan snart nio. Jag förstår ingenting. Börjar undra om jag har slagit i huvudet någonstans eller om jag har någon sjukdom som gör att hjärncellerna bara försvinner av sig själva? Visste ärligt talat inte ens vilken dag det var innan. Ringde upp mamma och frågade "Skulle inte vi äta hos Okki idag?" ... trodde det var Fredag men hon talade lugnt om för mig att det var Torsdag. Men själv tycker jag det känns som en Lördag.

Är i alla fall ledig både imorgon och på Lördag. Två av de fem dagarna som vi har stängt om året. Det kommer säkerligen att regna imorgon. Ska det vara svensk midsommar så ska det. Det blir i alla fal middag hos Okki och Helmer med halva släkten, sedan blir det Sverige - Italien hemma hos mig (dem ska inte spela hemma hos mig, ska kolla matchen på TV) och så kommer Kerstin till mig och vi ska fira midsommar tillsammas som det sanna 'Team Edward' vi är.

Måste förresten skärpa mig med läsningen, har tappat greppet lite nu igen. Har precis börjat läsa den andra boken i Twilight serien förstår ni. Ettan var hur bra som helst och jag förväntar mig inget mindre om tvåan. Ska bara komma förbi två-tre kapitel sedan kommer det nog gå lättare att läsa igen. Vissa dagar är jag verkligen anti-läsning, då skrattar jag åt alla töntar som läser böcker och tänker att jag ska då aldrig läsa en bok igen ty det är alldeles för jobbigt... andra dagar sitter jag själv där fastklistrad framför en bok och kan verkligen inte lägga ifrån mig den inte ens när jag lagar mat eller tar ett bad.


Det svänger ju, kung Luie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0