svinsprutan är tagen

Nu kan jag äntligen lugna ner mig en smula (och ni också kanske?) För nu har jag äntligen fått vaccinera mig mot svininfluensan. Känns tryggt och än så länge har jag bara haft lite ont i armen. Hoppas inte att det blir några bieffekter imorgon för då fyller jag ju år. ;) Inte vill man vara sjuker då.

Känns bra att ha tagit sprutan dock, även fast inte det här vaccinet börjar verka helt och hållet föräns om två veckor typ. Det ska ju ta sig in i imunsystemet eller något sånt? Vad vet jag, jag är ingen läkare eller dylikt. Det sägs i alla fall att det tar ett litet tag innan det verkar helt så än så länge får jag väl vara väldigt aktsam och försiktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0