hej

det går lite trögt med bloggandet nu för tiden. det kanske ni märkt? jag har i alla fall firat med pompa och ståt att jag har bott själv i ett år nu. 2:a september, 2008 flyttade jag in i min första lägenhet. (29:e december flyttade jag in i den jag bor nu). tänkte intervjua mig själv... jag menar... det är hela temat med det här inlägget. jag bor själv, har ingen annan att prata med så varför inte prata med mig själv?


så hur känns det då? så här ett år senare...

mjo, det känns bra. jag trivs som fisken i vattnet och det är inte så långt att gå när man får familjen-abstinens! <3

vad är det bästa med just din lägenhet?
den är ljus, lagom stor, mysig... inte långt att gå till jobbet eller ner till stan. det är 'tysta gatan', skojar inte, efter 23:00 är det i princip släckt i vartenda hus.

saknar du inte att bo hemma?
alltså... ibland när jag varit hemma hos mamma och dem... flummat med robin och joline. eller kollat på fotboll med mamma, classe och busan då kan jag känna... 'aha, nu ska jag gå hem till mig och sitta själv'. men nej, för det mest saknar jag det inte. klart jag saknar dem. men jag gillar att bo själv.

vad är det bästa med att bo själv?
my house, my rules... typ. ;D

det sämsta då?
det sämsta är att dem dagarna man är riktigt slö inte kan ringa ner till mamma och säga 'kan du fixa varma mackor åt mig och ställa dem i trappan?' haha.

och the final question, hur firade du ditt 'ett års jubileum'?
ungefär så här...



enough said.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0