regnbågen har ramlat ner.

Inte den riktiga regnbågen då (tyvärr, det hade varit rätt mysigt... lättare att hitta allt guld då?) men jag menar förstås 'Rainbow'... attraktionen på Liseberg! Den kraschade igår kväll. Inte bra, inte bra. Rainbow är ju lite utav en favorit, känslan av att vilja spy när man är högst upp (jag är höjdrädd) och den kittlande känslan när man åker ner. Härligt! Låter kanske inte så härligt att vilja spy... men det är ju en kombination av de båda känslorna man får som är go´.

Tycker i alla fall det är lite läskigt. Och det gör ju inte mig vidare excited att åka till Liseberg i år. Jag är sån... rasar en attraktion så tror jag självklart att varenda en ska crasha och gå sönder och att jag ska ramla ner och dö. Detta är ju lite synd med tanke på att jag och Hasche (fanny) hade tänkt oss att åka till Liseberg snart. =/

Kan vi inte ta picknicken bara, Hasche? Haha, jag är feg som en liten kyckling.

KWACK KWACK

Tycker i alla fall synd om dem som åkte på Rainbow igår... det var bland annat stora delar av ett Ifö/Bromölla IF:s pojklag (fotboll)... dem var i Göteborg och spelade Gothia Cup... och alla som spelar får ju gratis inträde på Liseberg på kvällen. Dit skulle dem gå och fira och Rainbow var en av de första grejerna de bestämde sig för att åka. Tänk dig själv att se några av dina kompisar, dina lagkamrater, slungas ut ur karusellen för att sedan ligga blodiga på marken!

Hemska tanke.

Det blir nog inget mer spela för dem här grabbarna i cupen? Och definitivt inte mer Liseberg i sommar... någonsin?

Stackars killar (och övriga som åkte Rainbow när den crashade).
Hoppas ingen blev allvarligt skadad.

Kommentarer
Postat av: Hej igen

Vad är nu detta för något fuffens!? Inte bra.

2008-07-18 @ 17:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0