out of place.

Jag har då aldrig kännt mig mer "out of place" än på Lordi konserten igår. Haha. Men jag/vi gjorde vårat bästa för att passa in... Förbandet hette så mycket som Fatal Smile (dem såg ut lite som The Poodles faktiskt) och jävlar, då var jag på G. Jag, Joline och Sarah headbangade... jag skrek "ÖÖÖL" mellan varje låt (och det var ingen annan som ropade något så jag hördes väldigt tydligen i den knappt halv-fulla lokalen), flirtade lite med gitarristen som stod precis framför oss. Jag gillade den låten som gick ut på att stå och ropa "motherfucker", det var lite kul.

När dem hade spelat klart så hade gitarristen kastat ner sina plektrum i publiken, jag fick inget och blev något besviken eftersom jag kände att vi hade fått sååååå bra kontakt under deras show. Så jag ropade, "Jag fick inget plektrum!!" Och dra mig på trissor... då gav han mig ett personligen :D Vilken trevlig snubbe.

Sedan blev det en lång väntan på Lordi... då jag höll på att somna (hade faktiskt jobbat hela dagen också). Tillslut kom dem äntligen ut på scenen och körde en massa låtar som jag aldrig hört förut (dvs typ alla deras låtar haha) men jag hoppade runt och var på gott humör ändå. Jag kunde sjunga med i några låtar... typ... tre? Who's your daddy, It snows in hell och självfället, Hard rock hallelujah.

Men alltså... jag kan inte säga att det var det bästa jag har sett. Tyckte det blev lite 'too much' när dem kom in och dödade någon scenarbetare mellan varje låt och när Mr Lordi himself sågade upp något lik och käkade upp inälvor och hjärna. Just i det ögonblicket tänkte jag... "vad gör jag här?"

Hard Rock Hallelujah var kul. Dels för att jag fortfarande kan sjunga med i hela den låten (konstigt att man inte glömt av texten ännu faktiskt) och så blev sån himla go stämning bland dem vad kan det ha varit? 300 pers? som hade letat sig till Trädgårn' i Göteborg för att kolla på monster rock. Dessutom var sällskapet (Sarah och Joline... och den snälla killen som stod bredvid Joline) underbart och det var det fina sällskapet som 'gjorde' hela konserten måste jag säga.







Nej, tacka vet jag Panic at the Disco ;D

Kommentarer
Postat av: joline.

hahahahah, klockrent! ööööööööl!

och, visst luktar det lax här inne? o:

jag höll på och kissa på mig D: hahahhhahah! men han blev min nya bästa vän! :'D och smärtan i nacken idag är då icke att leka med >:

2009-03-30 @ 17:32:45
URL: http://jolinew.blogg.se/
Postat av: Sune M

Tjena tjejen! Sune här calling from Söderköping...ha ha. Hur ärt i södra sverige? Såg en tussilago igår! Fin som fan...

Jasså du har vart och sett monsterrockarna! Häftigt jag gillar mest han med gröna naglarna!! Grym kille.

Ha de gött vi hörs snart // Sune

2009-03-30 @ 19:17:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0