Att det redan gått ett år är svårt att förstå...

Jag kommer precis, exakt, ihåg vad jag gjorde den 21:a juli förra året. Fanny och Kerstin had sovit över hos mig och vi vaknade ganska tidigt för att bege oss ner till stan för att köpa den nya (och sista) Harry Potter boken. När vi kom hem till mig igen så satte vi oss ute på altanen (under tak) även fast det regnade och var ganska kallt... men vi hade varsin filt och så började vi läsa.

När jag gick in för att hämta något så kollar mamma på mig så där konstigt... och jag frågade vad det var. För det såg om som om hon ville säga någonting fast hon inte visste riktigt hur. Men så berättade hon att Harriet, min 'låtsas farmor', var död. Att hon hade somnat in lite tidigare samma morgon efter en tids sjukdom.

Jag visste faktiskt inte hur jag skulle reagera. Jag har haft 'turen' att aldrig förlora någon i min familj tidigare... och Harriet har ändå funnits med i mitt liv sedan jag var 4-5 år eftersom det var då mamma träffade Claes. Visst, vi kanske inte umgicks supermycket, eller var jättetighta... men hon hade ändå funnits där så länge jag kunde minnas och nu var hon helt plötsligt borta.

Efter det gick jag ut till Fanny och Kerstin igen... då kom tårarna.

Dem frågade om dem skulle gå men jag sa nej. Även fast vi inte pratade mycket om det så kändes det skönt att ha dem där. Det har jag nog aldrig berättat för dem... men tjejer; ni gjorde faktiskt att det hela kändes lite lättare. Tack <3 Vi fortsatte läsa våra böcker... och visst, jag hade hela tiden kvar detta i bakhuvudet, men samtidigt så visste vi (familjen) att Harriet inte hade lång tid kvar och leva... att hon kanske inte skulle klara sig över helgen. Vi var någorlunda förberedda... om man nu kan vara beredd på något sånt här.

Att det redan gått ett år... det kan jag knappt fatta. Tiden går så snabbt att jag blir rädd.

Kommentarer
Postat av: Kerre!!

Tack kim <3

2008-07-22 @ 09:14:32
URL: http://bjorkengren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0