pingstdagen...

...även kallad "jobbiga kunders dag"...?

Dagen började ju bra... jag och Helena var på väg ut i butiken så hör vi någon stå och banka på dörren... när vi kommer fram till kassadisken så ser vi en ilsken liten tant stå där med näsan mot dörren! Vi låste upp och släppte in alla som stod och väntade (det var inte bara den arga tanten, det var en lång kö)... och på vägen in sa en gubbe... "Vi trodde att ni hade försovit er..." ...lite förvånade blev vi allt; var vi verkligen så sena? Vi ställde ut skyltarna och sedan gick vi tillbaka till kassan... då var kl 11:01 ... vi öppnar för övrigt kl 11 på Söndagar. Så jag fattar inte riktigt vad folks problem är...?

Ganska hög ljudnivå idag också. Va fan. Be era ungjävlar att hålla käft! Och är det inte barnen som skriker så är det deras morfar. Alltså... det var en morfar som var inne med två små tjejer. Den minst grät och skrek konstant i 20 minuter och morfarn skulle hela tiden överrösta henne "MEN DU MÅSTE PROVA DEN HÄR!".... "SNÄLLA KAN DU INTE STÅ UPP!" ... jag blir så trött! Skrikandet (både morfarn och barnet) fortsatte även när dem var framme hos mig och skulle betala.

Efter lunch så var det hyfsat lungt måste jag säga... ja, fram tills min hat-kund kom in. Jag hade nästan glömt av henne och hur dryg hon är! Jag tänker inte nämna några namn (även fast jag kan både namn och nummer) men åååhhh, hon går mig på nerverna! Ena studen säger hon... "Alltså, jag tror inte jag vill komma hit mer och handla, era skor är så dåliga." ...nästa stund köper hon tre par!  Hade hennes namn rimmat på pucko så hade jag skrivit en dikt här och nu... men det gör det inte så det blir tyvärr inget diktande idag!

Så där ja... nu har jag fått ut mina agrissioner. Haha.
Känns mycket bättre nu, tackar som frågar =)



ps. trevligt sällskap (helena och emily) räddade dagen!

Kommentarer
Postat av: Helena Lundqvist

Puh.....Va duktig du är som orkade skriva allt det där.....Jag orkade inte utan skrev bara nåra rader och slängde in en bild...hahaha

2008-05-11 @ 20:52:53
URL: http://helu76.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0