en käpp fight

Dagens händelse på jobbet var när två tanter började 'bråka'. Tant 1 ställde sin käpp vid kassan när hon gick för att leta efter en sko, Tant 2 kom fram och skulle betala sina skor - även hon hade en käpp med sig. Hon betalade, tog sin käpp, påsen OCH den andra käppen också och gick där ifrån. Jag tänkte inte mer på det förens Tant 1 kom tillbaka och var alldeles förvirrad då hon inte kunde minnas vart hon ställt sin käpp.

Susanne sa 'Den ställde du precis här vid kassan'... men den var ju inte kvar för Tant 2 hade ju tagit den också. Tant 1 ser detta och går efter Tant 2 och säger... "Jag tror du har tagit min käpp".... tant 2 svarar då: "Nehe du, det här är min käpp!" ... och så höll dem på så en liten stund tills Anna kom och hjälpte till att reda ut saken.

Var tant fick sin käpp och alla levde sedan lyckliga i alla sina dagar.
Alla utom jag, det var en jobbig dag idag, men det är en annan historia!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0