gul-svart, enda in i själen!

Skulle bara, innan jag går och lägger mig, vilja berätta hur stolt jag är över att vara Elfsborgare i tider som de här. Var på matchen mot Lazio igår och herregud, vilken kämpa insats dem gjorde! Eftersom Lazio vann med 3-0 på hemmaplan och Elfsborg skulle behöva vinna med 4-0 för att gå vidare eller 3-0 för att matchen skulle gå till förlängning så skulle dem lika väl kunnat ställa upp med ett B-lag, spara dem bästa för den allsvenska toppstriden och mer eller mindre ge upp.

Men gjorde dem det? Nej.

Dem spelade. Och som dem spelade. Det var underbart att se, så underbart att det knappt går att beskriva. I andra halvlek hade Lazio inte en enda målchans! Elfsborg hade flera och det var synd att dem bara satte en av chanserna. Men trots att dem inte gick vidare i Europa League så är jag så otroligt stolt. Dem vann över Lazio och det skulle jag vilja säga är en stor bedrift! Jag var/är så imponerad!

Spelar dem så här resten av hösten så är det ingen tvenkan om vem som kommer ta kamma hem SM guldet och Lennart Johanssons pokal. ;) Men det visste jag ju förut. För det ska ni veta... jag tror och hoppas alltid på SM guld. Så var det även på den "gamla goa tiden" när Elfsborg hamnade på 9:e och 10:e plats säsong efter säsong.

Hoppet sägs ju vara det sista som överger människan ;)


På Söndag krossar vi IFK!
Mark my words.

Kommentarer
Postat av: morsan

Weehoooo.. Så sant som det var sagt! SM-guld

SM-guld SM-guld lalalalalalalaaa...=D

2009-08-28 @ 23:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0