can't play on broken strings

Otacksamt. Väldigt otacksamt. Här försöker jag skaffa mig en ny hobby och så går strängarna sönder. En av strängarna i alla fall och jag förstår inte riktigt hur det gick till. Gitarren hängde där den brukar under natten och när jag vaknade och skulle träna på mina ackord så var en av strängarna helt lös och konstig. Den har inte gått av... än... men det låter inte särskilt bra när jag spelar på den. För det spelar ingen roll hur mycket jag skruvar, den är fortfarande lika lös.

Måste man köpa nya strängar nu?

Det lät iof inte superbra när den satt som den skulle heller men nu låter det verkligen bajs. Haha. Börjar dock få kläm på mina tre första ackord. C,D och G! Nu ska jag bara få det att klinga rent också... hahaha. Och sen ska jag lära mig att spela dessa med ögonen stängda och sen... lära mig att växla mellan dessa ackord. Men först behöver jag akut hjälp med strängarna!!


I lektion två får man lära sig att spela Sweet Home Alabama! WHOHOO!

Ska bara fixa lektion ett först.


http://www.gitarrkurser.net/
jäkligt bra sida det där!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0