dead by april

En sak är bergsäker... har lyssnat som en tok på Dead By April's album idag. Har haft det i en vecka eller två nu men har inte riktigt hunnit lyssna på det ordentligt. Det blir lätt så när man är ute och flänger så mycket som jag gjort det sista. Riktigt bra är det. Losing You (Robinson låten) kanske är en smula sönder spelad men det finns en massa andra bra låtar på skivan också. Börjar gilla det här med screamo måste jag säga... fast bara när det är blandat med vanlig sång också. Är det bara skrik och panik hela låten igenom så får jag ett nervöst sammanbrott.

Dead By April är lite lagom hardcore för mig måste jag få lov att säga. Brukar vanligtvis inte lyssna så mycket på svensk musik, det tilltalar mig inte helt enkelt... men dem har goa gubbarna från Götet är ett stort undantag. Till att börja med så har dem ett coolt sound, hade jag inte vetat att dem var Svenska så hade jag aldrig gissat på det heller. Bra skiva. Gillar verkligen mixen med snälla och lite lagom trallvänliga refränger och helt galna verser. 'I Made It', 'Angels of Clarity' och 'Carry Me' har blivit mina favorit låtar än så länge.


goa gubbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0