guess what?

Gissa vem som gått ner 4 kg sedan julafton? Ho ho ho. Känner mig så smäck och smidig. Hahaha, fast det syns typ inget men ändå. XD Det känns bra i alla fall. Nu gäller det bara att hålla igång med det här men för första gången känner jag mig faktiskt riktigt motiverad... jag har ju tänkt 329438 gånger att 'nu jävlar ska jag försöka gå ner i vikt'... och så försöker man i nån dag och så går det åt pipan sen!

Nu känner jag mig däremot riktigt taggad! :D


Grejen är dock inte den att jag är deprimerad eller på något sätt olycklig för att jag råkar väga lite för mycket (fast vad är egentligen "för mycket"?). Jag trivs med mig själv. Jag tittar mig själv i spegeln varje dag och säger 'fan vad snygg jag är' - det borde alla göra. Jag har ett fint ansikte, fina ögon, fint hår... jag är nöjd med hur jag är som person, jag har humor och är social.

Att säga att jag skulle vara till 100% nöjd med min kropp skulle vara en lite utav en lögn, så klart. Varför annars skulle jag vilja gå ner i vikt? Jag vill gå ner i vikt mest för att jag vill kunna ha snyggare/roligare kläder (och jag skulle gärna vilja ha på mig bikini igen, det var några år sedan sist hahaha) och så självklart för att jag ska få bättre kondition, orka mer, må bättre. Inte för att jag på något sätt tycker att jag är ful eller att det generellt är fult att vara "tjock".

Jag tror det är ytterst viktigt att man redan har en hyfsat bra självkänsla när man ska börja "banta" eller försöka "komma i form". Så att man inte deppar ihop totalt om man skulle gå upp ett gram eller två någongång. Jag tror det är viktigt att samtidigt som man självklart ska ta träningen och kosten mycket seriöst - att inte bli för extrem! Jag har inte som mål att vara en "size 0", aldrig någonsin, och jag vill inte säga att jag "bantar" för jag tycker det är så oerhört fult av någon konstig anledning... vill jag äta en bulle en dag, så gör jag det liksom. Men jag har verkligen mått mycket bättre de här nio dagarna som jag nu har ätit nyttigare och börjat träna. Jag har inte ont i kroppen oc jag känner mig mycket piggare. Det är väl så det ska vara, eller hur?


Haha, vet inte riktigt vart jag fick allt det där ifrån eller om någon orkar läsa det men men... det behövde väl antagligen komma ut. Haha. Skål! Och ha en fortsatt fantastisk Fredag :)

Kommentarer
Postat av: Cladden

Vilken klok inställning! Det beror ju mest på att du ÄR snygg, har humor och är social!! Kram

2010-01-09 @ 08:00:40
Postat av: Ellen

Riktigt bra inställning :)

Ha en fortsatt bra helg!

2010-01-09 @ 19:40:16
URL: http://ellensundqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0