stockholm och lady fucking gaga

Tillbaka efter en galen helg i Stockholm! Det var alldeles underbart på alla sätt och vis. Shopping (så nu är jag nästan pank), god mat, fint väder, jättekallt väder, champagne och Lady Gaga. Allt har varit bra och det är nästan tråkigt att vara tillbaka. Stockholm är en så otroligt fin stad. Skulle gärna spendera mer tid där. Tänk att bo där en dag... hade varit fint. Nära och bra till alla konserter! ;)

Nåja. Borås är ju inte fy skam...? Haha.


Vi gav oss av kl 6 i Torsdags morse och var framme på Stockholms central kl 9.30 ungefär! Vi hittade hotellet relativt snabbt - även fast en tant som försökte förklara vägen för oss snarade ledde oss till en senväg än en genväg. Men men... vi fick checka in direkt när vi kom dit - lite tidigt med andra ord - och för detta var vi oerhört glada! Rummet var hur fint som helst och vi hade en smått idyllisk utsikt över hustak och kyrktorn.  Vi spenderade dagen med att gå runt i affärer och äta gott - avslutade halvt däckade i vår hotelsäng framför TV:n med lite godis.


Dag två steg vi upp kl 8 och åt god hotelfrukost. Mmm. I love you, Scandic. Efter det gjorde vi oss iordning och gav oss ut på stan igen. Jag köpte ett par nya skor... för det behöver jag ju verkligen - not! Vi tog oss ner till Gamla Stan och kollade på vaktbytet utanför slottet kl 12. Ganska fräckt måste jag medge! Fikade + skrev vykort... sen tillbaka in till stan, mer affärer och systembolaget. Vid 16 tiden - efter att vi avnjutit en god pastasallad - så börjde vår lilla Gaga förfest på hotelrummet. Sen gick vi på stan en stund till, köpte med oss en flaska champagne till (som att vi inte redan var tillräckligt på G) och åkte till Globen.

Väl där kom vi in rätt snabbt och hittade våra platser- nånstans här råkade jag dra sönder min bästa väska :( Ack och ve. Men det glömde jag väldigt snabbt när Lady fucking Gaga entrade scenen! Jag säger bara wow. Det var banne mig den bästa konserten jag någonsin sett - so far! Det toppade allt. Hon var så bra. Hon hade en fantastisk energi, pratade bra mellan låtarna, en storyline genom hela konserten - dessutom dansade hon bra, hade galna outfits (såklart) och sjöng som en gud! Vad mer behöver man?

Telephone, Teeth, Bad Romance, Alejandro, Speechless och Paparazzi var mina favoriter under konsertens gång! Men allt var bra. Jag hade skyhöga förväntningar på lilla Gaga aka Mama Monster och jag blev verkligen inte besviken!


Det var alltså en oerhört nöjd Kim som haltade fram på Drottninggatan i bara stumpblästen mitt i natten mellan den 7 och 8 maj (är inte van vid att dansa omkring i höga klackar). Ville helst av allt stanna kvar och se konserten den 8:e också men pengarna räckte som sagt inte till mycket mer.


Dag tre hann vi med hotelfrukost, se Peter Jidhe och kön till Idol uttagningarna i Stockholm, fika, kolla mer i affärer och en ytterst trevligt bussresa med härliga Bus4you! Och det var nog allt. Hade tänkt ladda upp bilder och lägga in mellan all text men min dator tar cirka 7 timmar på sig att ladda upp en bild och det har jag inte tid med nu för jag måste duscha och sedan bege mig till en kär vän för att kolla på Elfsborgs matchen. Whoohoo!

Krossa Mjällby!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gick det med att krossa Mjällby?



ÖIS slog Öster!! :D:D:D:D:D:D

2010-05-09 @ 19:05:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0